Početna Novosti MAN ponovno postiže impresivne rezultate na testovima potrošnje goriva

MAN ponovno postiže impresivne rezultate na testovima potrošnje goriva

MAN TGX pobjednik je Supertesta u organizaciji renomiranog njemačkog časopisa Trucker. 

MAN TGX 18.510 na Truckerovom Supertestu postigao je impresivne rezultate kod potrošnje goriva, ali i oduševio žiri i vozače svojom vozačkom kabinom, sustavima pomoći i digitalnim inovacijama.

Truckerov Supertest je jedan od najpoznatijih europskih testova na kojima se ispituje ekonomičnost i učinkovitost tegljača. Ono po čemu je ovaj test specifičan je to da svi tegljači koji sudjeluju imaju jednake uvjete, prolaze identičnu dionicu, a tegljačima upravljaju isti vozači koji voze jednakom brzinom. Uz to, rezultati se kontroliraju uz pomoć referentnog vozila.  
 

I upravo u takvim ravnopravnim uvjetima MAN je ostavio konkurenciju daleko iza sebe i još jednom potvrdio da je izuzetno mali potrošač, s prosječnom potrošnjom od 25,09 litara na 100 km. Potrošnja bi se mogla dodatno korigirati prema dolje uz program uštede MAN TipMatic Efficiency Plus.
 

 

 MAN TGX 18.510

SCANIA 540 S 

 VOLVO FH 500 I-SAVE

MB ACTROS 1851 

ocjena vozača 843 848 845 818
ekonomičnost 588 568 555 565
potrošnja (s AdBlue-om) 25,1 26,1 26,7 26,3
prosječna brzina 80,5 80,5 80,5 80,2
bodovi 1431 1416 1400 1383


Izvor: Trucker, 3/2022
 

MAN TGX 18.510 došao je na testnu stazu, na kojoj se bori za svaki decilitar goriva, s novom aerodinamičnom zaštitom za sunce, neobična pojava budući da je dosad zaštita za sunce povećavala potrošnju goriva. MAN je želio potvrditi da osim što zaštita od sunca povećava atraktivni izgled tegljača, više ne utječe negativno na potrošnju goriva.

Ispod vrhunski opremljene vozačke kabine testnog vozila nalazi se MAN-ov šesterocilindrični D26 motor, u svojoj najjačoj varijanti s 510 KS. Za njega, kao i za svaki drugi kamionski motor glavni cilj je što veća ušteda goriva. Dugi prijenosni omjer stražnje osovine od 2,31 kojeg je MAN odabrao za vožnju na ovom Supertestu, pri brzini vožnje od 85 km/h radi na niskim okretajima od samo 1060 o/min, što pridonosi nižoj potrošnji goriva. 

Na topografske prepreke koje dolaze pred njega, mjenjački sustav TGX-a reagira mirno, pametno, s ciljem održavanja trenutnog stupnja prijenosa. Tek kada se broj okretaja spusti na 900, uključuje se niži stupanj prijenosa. Ovo zasigurno nije slučajno odabrana strategija, jer D26 prihvatljivo parira ovim niskim brojevima okretaja, no prije svega agregat stavlja na raspolaganje svoj maksimalni okretni moment već pri 930 o/min. Maksimalnih 2600 Nm okretnog momenta dostupno je i u slučaju prebacivanja u niži stupanj prijenosa što rezultira okretajima od 1200 zbog kojih testnom MAN-u 32 tone natovarena Fliegl poluprikolica pri usponima ne radi probleme.

Za razliku od mnogih konkurenata MAN se ne odriče ubrzanja prije uspona. Vozilo ubrza za nekoliko km/h preko vrijednosti podešene na tempomatu, kako bi uzelo veći zamah na usponu i po mogućnosti izbjeglo mijenjanje u niži stupanj prijenosa. EfficientCruise, tempomat potpomognut GPS-om, za vrijeme testa se koristio cijelo vrijeme, a većinom se aktivirao tek kratko prije samog vrha brijega te se s ciljem smanjenja potrošnje „igrao“ s topografijom testne staze i na najbolji mogući način usklađivao s radom motora i mjenjača.

Sustav pomoći CruiseAssist koji je uz pomoću aktivne intervencije pomagao vozačima zadržati TGX u voznom traku i konstantno održavati potrebnu udaljenost od vozila ispred, oduševio je vozače na ovom Truckerovom Supertestu jer predstavlja dodatnu razinu sigurnosti na autocestama prepunim vozila. Također rad CruiseAssista izuzetno je neupadljiv jer se djelovanje odvija diskretno, a elektrohidraulički upravljač daje dovoljno povratnih informacija s ceste. „Jako nam se sviđa i podrhtavanje upravljača kao upozorenju vozaču ako vozač previše dugo ne drže ruke na volanu“, istaknuli su vozači Supertesta.

Novi sustav umjesto retrovizora OptiView poboljšava preglednost iz vozila. „Po mom mišljenju poanta sustava je kombinacija dviju kamera (direktan pogled i riblje oko). Njihove slike se kombiniraju na ekranima, a prikazi slika se mijenjaju kako vozilo ubrzava. Na autocesti prije svega pomaže direktan pogled prema natrag, dok se kod manevriranja traži panoramski pogled, dakle riblje oko. Pri čemu se s tim modom ne snalazim baš tako dobro kod vožnje unatrag. No pritiskom na modul na vratima prikaz slike se može uvijek mijenjati po vlastitoj želji.“, ističe vozač. 

Unutrašnjost GX kabine MAN-ovog tegljača oduševila je vozače - maksimalna visina unutrašnjosti od 219 cm, ogromni životni prostor s puno prostora za odlaganje, inovativni MAN SmartSelect koji olakšava upravljanje navigacijom, zvukovnim i telefonskim funkcijama te novi opcionalni sustav OptiView. „Mi bismo u svakom slučaju dali prednost kamerama, zato jer je preglednost prema nazad znatno bolja putem sustava s dvije kombinirane kamere na svakoj strani vozila“, naglasili su vozači. 

„Uz rezultate ovog testa možemo biti sigurni da će MAN oduševiti srca mnogih vozačica i vozača. Prostrana vozačka kabina i dovoljno snage iz prostora motora za veliku brzinu transporta. Ono što posebno oduševljava vlasnike MAN-ovih kamiona je niska potrošnja goriva.“, zaključili su vozači Truckerovog Supertesta. 


 

 

Novosti